El moviment ‘AP-7 Gratuïta’ insta els partits a explicar en campanya quin model de mobilitat defensen per al territori

Escrit per el 14 de desembre de 2017

Els veïns de l’N-340 alerten que desviar els camions bonificats a l’AP-7 és només l’avantsala del pagament d’una nova taxa per usar les vies ràpides.

El moviment transversal per una AP-7 Gratuïta ha presentat una bateria de preguntes, que inclouen propostes de millora de la mobilitat i la seguretat a l’N-340 i l’AP-7, que voldrien que tots els partits polítics responguessin en aquesta campanya electoral. El portaveu del veïns de l’N-340, Llorens Navarro, ha assenyalat que les dues infraestructures són claus per al desenvolupament del territori però també són “la porta d’entrada i sortida del país” i cal que estiguin “ben dotades”. El moviment social, que porta més de dos anys tallant cada setmana la 340 per demanar la gratuïtat de l’autopista per a tothom, alerta que la bonificació per desviar obligatòriament els camions de la nacional a l’autopista és només l’avantsala de la vinyeta que es vol imposar a tots els ciutadans que l’ús de les vies ràpides, un cop acabi la concessió de l’AP-7, el 2019. Els veïns rebutgen aquest model de “privatització de la via pública”. Llorenç Navarro ha criticat que els diferents partits no aborden aquesta qüestió en aquesta campanya electoral.

 

El portaveu el moviment transversal per una AP-7 Gratuïta, Àngel Porres, apunta que la vinyeta suposa “una trampa” per canviar el sistema de peatges per un sistema de concessions de manteniment de la via pública.

 

Els activistes han tingut clar des del principi que la solució passa per l’aixecament de barreres a l’AP-7, una gratuïtat que defensen com a merescuda després que el cost de l’autopista “s’hagi pagat 157 vegades”. Després de molts estira-i-arronsa amb els representants polítics i alcaldes del territori, segueixen sense veure amb bons ulls l’alternativa, “consensuada a nivell polític, però no a nivell social ni amb sector del transport”, que obligarà el transport pesat a circular per l’AP-7 amb una bonificació del 50% del cost del peatge.

Els veïns tenen sospites que la mesura pugui començar-se a implementar el 3 de gener i insisteixen que, també aquí, només la concessionària de l’autopista en sortirà beneficada. Com ha relatat Llorens Navarro, si cada dia passen 3.500 vehicles pesats per aquest tram de l’AP-7 i ara s’hi obliga a circular els 7.500 camions que van per l’N-340, seran 11.000 vehicles diaris que pagaran un 50% del peatge. És a dir, els ingressos seran igual que si en circulessin 5.500 pagant el cost sencer i això per a al concessionària suposa ingressar el peatge de 2.000 vehicles més diaris que en l’actualitat.

Comparteix

Comparteix a Facebook
Comparteix a Twitter
Comparteix via Email
Comparteix a Google+

Twitter

Galifardeu #ParauladArbó #TerresdelEbre #cnlte #cpnlcat @vxlcat @radiotortosa @VoluntariatLTE

Tren Tortosa 18:08 B.Estaçió de França 19:55 circula amb 30 minuts de demora

Final del partit a Montblanc amb el marcador 1 a 0. No ha pogut ser, però sempre avant! Amunt, Catalònia!!! #somdeJesús @JesusCatalonia1

3

Mor el pintor, dibuixant i professor tortosí Frederic Mauri a l’edat de 78 anys.

3

Si tens entre 16 i 29 anys, no pots deixar perdre aquesta oportunitat !!! Encara tenim places disponibles per assistir al curs d'Activitats de magatzem en sector agrari i industrial. Amb l'assistència a aquest curs podràs optar a un contracte mínim de sis mesos. #Tortosa

Rep les notícies al mail

Llegeix-la aquí

{"slides_column":"1","slides_scroll":"1","dots":"true","arrows":"false","autoplay":"true","autoplay_interval":"2000","loop":"true","rtl":"false","speed":"1000","center_mode":"true"}

Els veïns de l’N-340 alerten que desviar els camions bonificats a l’AP-7 és només l’avantsala del pagament d’una nova taxa per usar les vies ràpides.

El moviment transversal per una AP-7 Gratuïta ha presentat una bateria de preguntes, que inclouen propostes de millora de la mobilitat i la seguretat a l’N-340 i l’AP-7, que voldrien que tots els partits polítics responguessin en aquesta campanya electoral. El portaveu del veïns de l’N-340, Llorens Navarro, ha assenyalat que les dues infraestructures són claus per al desenvolupament del territori però també són “la porta d’entrada i sortida del país” i cal que estiguin “ben dotades”. El moviment social, que porta més de dos anys tallant cada setmana la 340 per demanar la gratuïtat de l’autopista per a tothom, alerta que la bonificació per desviar obligatòriament els camions de la nacional a l’autopista és només l’avantsala de la vinyeta que es vol imposar a tots els ciutadans que l’ús de les vies ràpides, un cop acabi la concessió de l’AP-7, el 2019. Els veïns rebutgen aquest model de “privatització de la via pública”. Llorenç Navarro ha criticat que els diferents partits no aborden aquesta qüestió en aquesta campanya electoral.

 

El portaveu el moviment transversal per una AP-7 Gratuïta, Àngel Porres, apunta que la vinyeta suposa “una trampa” per canviar el sistema de peatges per un sistema de concessions de manteniment de la via pública.

 

Els activistes han tingut clar des del principi que la solució passa per l’aixecament de barreres a l’AP-7, una gratuïtat que defensen com a merescuda després que el cost de l’autopista “s’hagi pagat 157 vegades”. Després de molts estira-i-arronsa amb els representants polítics i alcaldes del territori, segueixen sense veure amb bons ulls l’alternativa, “consensuada a nivell polític, però no a nivell social ni amb sector del transport”, que obligarà el transport pesat a circular per l’AP-7 amb una bonificació del 50% del cost del peatge.

Els veïns tenen sospites que la mesura pugui començar-se a implementar el 3 de gener i insisteixen que, també aquí, només la concessionària de l’autopista en sortirà beneficada. Com ha relatat Llorens Navarro, si cada dia passen 3.500 vehicles pesats per aquest tram de l’AP-7 i ara s’hi obliga a circular els 7.500 camions que van per l’N-340, seran 11.000 vehicles diaris que pagaran un 50% del peatge. És a dir, els ingressos seran igual que si en circulessin 5.500 pagant el cost sencer i això per a al concessionària suposa ingressar el peatge de 2.000 vehicles més diaris que en l’actualitat.

Comparteix

Comparteix a Facebook
Comparteix a Twitter
Comparteix via Email
Comparteix a Google+

Twitter

Galifardeu #ParauladArbó #TerresdelEbre #cnlte #cpnlcat @vxlcat @radiotortosa @VoluntariatLTE

Tren Tortosa 18:08 B.Estaçió de França 19:55 circula amb 30 minuts de demora

Final del partit a Montblanc amb el marcador 1 a 0. No ha pogut ser, però sempre avant! Amunt, Catalònia!!! #somdeJesús @JesusCatalonia1

3

Mor el pintor, dibuixant i professor tortosí Frederic Mauri a l’edat de 78 anys.

3

Si tens entre 16 i 29 anys, no pots deixar perdre aquesta oportunitat !!! Encara tenim places disponibles per assistir al curs d'Activitats de magatzem en sector agrari i industrial. Amb l'assistència a aquest curs podràs optar a un contracte mínim de sis mesos. #Tortosa

Rep les notícies al mail

Llegeix-la aquí

{"slides_column":"1","slides_scroll":"1","dots":"true","arrows":"false","autoplay":"true","autoplay_interval":"2000","loop":"true","rtl":"false","speed":"1000","center_mode":"true"}

Etiquetes

Comentaris dels lectors

Deixa el teu comentari

El teu email no serà publicat. Els camps necessaris estan marcats amb *


Continua llegint

Ràdio Tortosa

La de tots

Current track
TITLE
ARTIST