Territori impulsa una comissió de seguiment de les obres del corredor mediterrani a les Terres de l’Ebre

Escrit per el 22 de novembre de 2021

El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori impulsarà una comissió de seguiment de les obres del tram Castelló-Tarragona del corredor mediterrani. Ho ha anunciat el secretari de Territori i Mobilitat, Isidre Gavin, divendres passat en la reunió de la Taula de la Mobilitat de les Terres de l’Ebre, feta a Tortosa. La comissió de seguiment de les obres del corredor mediterrani estarà integrada per representants dels ajuntaments, dels consells comarcals del territori, juntament amb la Generalitat i Adif. Segons ha explicat Gavin, l’organisme té com a objectiu valorar les possibles afectacions que aquests treballs puguin tenir en la prestació del servei ferroviari a les Terres de l’Ebre. La primera reunió se celebrarà a principis de l’any vinent. 

D’altra banda, Gavin ha tornat a demanar a l’executiu espanyol que es recuperi la parada dels Euromed a l’estació Aldea-Amposta-Tortosa. A través d’una carta enviada al Ministeri competent ha exigit un mínim de quatre trens Euromed diaris en direcció Barcelona i quatre en direcció València i recuperar el servei que s’oferia l’any 2019.  El secretari ha recordat que hi ha una Proposició no de llei aprovada l’any passat que instava al govern espanyol a garantir-ho. 

En la trobada, també es van presentar les xifres de passatgers, les quals s’han incrementat respecte al 2019, després del descens provocat per les restriccions de mobilitat ocasionades per la pandèmia. En concret, s’ha passat de 643.601 viatgers interns el 2020 a 748.741, aquest 2021. Segons Gavin, en l’increment de la demanda interna hi ha contribuït de “forma important” la línia exprés (e3) Tortosa-Alcanar, ja que aquesta ha incorporat un nou vehicle aquest any, amb més capacitat i adaptat per a persones amb mobilitat reduïda. Els corredors a Tarragona i Barcelona també han recuperat viatgers. Abans de la pandèmia, les dues rutes van registrar xifres rècord amb 81.646 i 427.220 passatgers el 2019, respectivament. Aquest 2021 s’han registrat 49.510 viatgers al corredor de Tarragona –el 2020 va haver-hi 45.349–, i 211.726 al de Barcelona.

Els treballs per l’elaboració del Pla Director de Mobilitat de les Terres de l’Ebre encaren ja la recta final. Està previst presentar el document a la Taula durant el primer trimestre del 2022. A partir de llavors, s’iniciarà el procediment d’avaluació ambiental estratègica. Un cop superat aquest tràmit, es procedirà a la seva aprovació inicial.

Comparteix

Comparteix a Facebook
Comparteix a Twitter
Comparteix via Email

Rep les notícies al mail

Llegeix-la aquí

{"slides_column":"1","slides_scroll":"1","dots":"true","arrows":"false","autoplay":"true","autoplay_interval":"2000","loop":"true","rtl":"false","speed":"1000","center_mode":"true"}

El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori impulsarà una comissió de seguiment de les obres del tram Castelló-Tarragona del corredor mediterrani. Ho ha anunciat el secretari de Territori i Mobilitat, Isidre Gavin, divendres passat en la reunió de la Taula de la Mobilitat de les Terres de l’Ebre, feta a Tortosa. La comissió de seguiment de les obres del corredor mediterrani estarà integrada per representants dels ajuntaments, dels consells comarcals del territori, juntament amb la Generalitat i Adif. Segons ha explicat Gavin, l’organisme té com a objectiu valorar les possibles afectacions que aquests treballs puguin tenir en la prestació del servei ferroviari a les Terres de l’Ebre. La primera reunió se celebrarà a principis de l’any vinent. 

D’altra banda, Gavin ha tornat a demanar a l’executiu espanyol que es recuperi la parada dels Euromed a l’estació Aldea-Amposta-Tortosa. A través d’una carta enviada al Ministeri competent ha exigit un mínim de quatre trens Euromed diaris en direcció Barcelona i quatre en direcció València i recuperar el servei que s’oferia l’any 2019.  El secretari ha recordat que hi ha una Proposició no de llei aprovada l’any passat que instava al govern espanyol a garantir-ho. 

En la trobada, també es van presentar les xifres de passatgers, les quals s’han incrementat respecte al 2019, després del descens provocat per les restriccions de mobilitat ocasionades per la pandèmia. En concret, s’ha passat de 643.601 viatgers interns el 2020 a 748.741, aquest 2021. Segons Gavin, en l’increment de la demanda interna hi ha contribuït de “forma important” la línia exprés (e3) Tortosa-Alcanar, ja que aquesta ha incorporat un nou vehicle aquest any, amb més capacitat i adaptat per a persones amb mobilitat reduïda. Els corredors a Tarragona i Barcelona també han recuperat viatgers. Abans de la pandèmia, les dues rutes van registrar xifres rècord amb 81.646 i 427.220 passatgers el 2019, respectivament. Aquest 2021 s’han registrat 49.510 viatgers al corredor de Tarragona –el 2020 va haver-hi 45.349–, i 211.726 al de Barcelona.

Els treballs per l’elaboració del Pla Director de Mobilitat de les Terres de l’Ebre encaren ja la recta final. Està previst presentar el document a la Taula durant el primer trimestre del 2022. A partir de llavors, s’iniciarà el procediment d’avaluació ambiental estratègica. Un cop superat aquest tràmit, es procedirà a la seva aprovació inicial.

Comparteix

Comparteix a Facebook
Comparteix a Twitter
Comparteix via Email

Twitter

Rep les notícies al mail

Llegeix-la aquí

{"slides_column":"1","slides_scroll":"1","dots":"true","arrows":"false","autoplay":"true","autoplay_interval":"2000","loop":"true","rtl":"false","speed":"1000","center_mode":"true"}

Comentaris dels lectors

Deixa el teu comentari

El teu email no serà publicat. Els camps necessaris estan marcats amb *


Continua llegint

Ràdio Tortosa

La de tots

Current track
TITLE
ARTIST