La plataforma Trens Dignes i l’entitat Diàspora Ebrenca reclamen a les administracions que aquest 2023 apostin de forma real i definitiva per la millora del servei ferroviari a les Terres de l’Ebre. I és que tot i el suport aconseguit amb la campanya ‘Hem perdut el tren’ que han impulsat les dues entitats, no hi ha hagut millores durant el 2022 i les Terres de l’Ebre continuen sense tenir trens ràpids que enllacin amb Tarragona i Barcelona. Fa tres anys que l’Euromed no s’atura a l’estació de l’Aldea i el tren Avant amb què es volia compensar aquest greuge va funcionar molt poc temps. El portaveu de Diàspora Ebrenca, Josep Sabaté considera que el 2023 ha de set l’any dels trens a les Terres de l’Ebre…
Des de Trens Dignes i Diàspora Ebrenca continuen reclamant freqüències i serveis de trens ràpids per arribar en menys de dues hores a Barcelona i recuperar les parades de l’Euromed a l’Aldea i noves freqüències de tren Avant des de Tortosa, uns trens que demanen que tinguin parades a Tortosa, l’Aldea, l’Hospital de l’Infant, Cambrils, el Camp de Tarragona i Barcelona. També han tornat a reclamar millores als serveis de mitja distància de l’R-15 i l’R-16, així com que l’estació de l’Aldea sigui una estació intermodal com tenen les capitals europees. Cinta Galiana, portaveu de Trens Dignes.
Les dues entitats han celebrat, des de la moderació, els compromisos polítics que s’han anunciat les últimes setmanes. D’una banda, la negociació perquè torni a aturar-se l’Euromed i la petició amb una proposició no de llei al Congrés perquè hi hagi fins a quatre freqüències d’anada i tornada diàries de l’Avant. En aquest sentit Josep Sabaté, de Diàspora Ebrenca Sabaté, celebra les promeses polítiques per recuperar els Avant i Euromed i demana que es mantingui la pressió territorial perquè es facin realitat.
Davant la deficiència que continua sent el servei ferroviari a les Terres de l’Ebre, Un patge ha portat carbó a les portes de l’estació de l’Aldea (Baix Ebre) per reivindicar aquests serveis ferroviaris i també denunciar les deficiències i retards de les línies ebrenques R-15 i R-16.