Els promotors i directors de festivals professionals de les Terres de l’Ebre han creat una marca que els aglutini i els permeti rendibilitzar recursos i emprendre accions conjuntes per “amplificar la visibilitat i viabilitat” dels seus projectes. Festivals Terres de l’Ebre reivindica que la trentena de certàmens que se celebren a les quatre comarques ebrenques reuneixen més de 200.000 assistents, generen llocs de feina (sobretot ocupació juvenil) i atreuen visitants, a més de tenir un impacte econòmic de més de 2 milions d’euros. Així ho ha destacat Xènia Gaya, de Col·lectiu Cultura Terres de l’Ebre…
La marca de Festivals Terres de l’Ebre naix amb una quinzena de certàmens adherits: A Cel Obert, Artèria Tortosa, DeltaChamber Music Festival, Deltebre Dansa, EbreLumen, Eufònic Festival d’arts sonores i visuals, FRONT Mostra Internacional de Cinema de Conflicte i Pau, In-FCTA, Jornades Musicals de l’Ermita de la Pietat, Les Nits de Tyrika, Músiques en Terres de Cruïlla, Proto-FEST, Rihihiu, Terres Travel Festival i TOCA’M.
És la primera iniciativa privada a l’estat espanyol que unifica un sector, el cultural, i un territori, les comarques ebrenques, per “contribuir al desenvolupament comunitari local” amb la “promoció i la professionalització de l’art, la cultura i la creativitat”. Com ha apuntat Angel Mesado, politòleg i membre del think tank Terres de l’Ebre, assegura que una oferta cultural rica i variada és essencial per retenir i atreure talent per a les empreses del territori, …
La presentació de la marca Festivals Terres de l’Ebre s’ha fet aquest divendres a Roquetes (Baix Ebre), al pati del Til·lers, un municipi que acull tres dels certàmens culturals del territori.