Les denúncies dels consumidors ebrencs augmenten un 74% sobretot per vulneració de drets lingüístics. L’Agència Catalana de Consum va atendre l’any passat prop de 2.750 consultes i es van gestionar més d’un miler de reclamacions, una tercera part de les quals, han estat per incidències amb el subministrament elèctric. Un 16% de les incidències s’ha registrat en el sector de les telecomunicacions i internet, un 15% en compres de vehicles, electrodomèstics o mobiliari, i un 12% en serveis financers.
De les 92 denúncies registrades, el 65% han estat perquè els consumidors han vist vulnerats els seus drets lingüístics durant una compra o contractació.
El director de l’Agència Catalana del Consum, Albert Melià Roset, ha subratllat que aquestes dades indiquen la “preocupació i conscienciació” de la ciutadania sobre aquesta qüestió i apunta que s’han incrementat les actuacions de control del compliment de les obligacions en el comerç…
De les 291 actuacions inspectores que es van fer l’any passat a les Terres de l’Ebre, el 66% es van iniciar d’ofici des de l’àrea de Consum i la resta per denúncies presentades per la ciutadania o les administracions públiques. D’aquestes actuacions de control n’han derivat 6 expedients sancionadors, el doble que el 2022, tal i com remarca el director de l’Agència Catalana del Consum, Albert Melià…
El 64% de les reclamacions gestionades el 2023 a les Terres de l’Ebre es van resoldre per la via de la mediació (596) i l’arbitratge (79).