Proto-fest tanca una edició de gran qualitat i amb gairebé totes les entrades exhaurides

Escrit per el 30 de juliol de 2024

Diumenge al vespre, la formació de música de cambra Recondita Armonia & Lixsania Fernánez va tancar el Proto-fest 2024 amb The instruments of the Passions. El concert es va celebrar als Reials Col·legis de Tortosa amb les entrades exhaurides va servir per explorar la riquesa sonora i emocional de la viola de gamba a través d’una acurada selecció de suites, sonates i àries de les passions de Johann Sebastian Bach. “Hem penjat el cartell de tot venut en gairebé tots els concerts. Hem apostat per la reivindicació del territori però també per la internacionalitat. Ha estat una fórmula d’excel·lència, amb varietat de programació i estils de música clàssica, que ha atret un públic local, però també de tot l’àmbit de les Terres de l’Ebre i de la resta de Catalunya”, ha explicat Cecília Aymí, codirectora del festival.

La quarta edició de Proto-fest s’ha celebrat entre el 15 i el 28 de juliol i ha combinat quinze concerts vocals, corals, orquestrals i de cambra amb cursos de formació impartits per professorat de prestigi. El festival ha tingut el pati renaixentista dels Reials Col·legis com a epicentre, però ha portat la música a altres punts del nucli històric de la ciutat i ha apostat per la recuperació del patrimoni historicomusical mitjançant la descoberta i la interpretació d’obres inèdites o poc conegudes de dones i de compositors del territori. “Hem gaudit de formacions de prestigi com el Cor Pedrell, l’Orquestra Barroca de Barcelona, l’Orquestra de Cambra de Tortosa, l’Erdesz Viola Quartet, Recondita Armonia Ensemble i músics com Rivka Golani, Jordi Domènech, Marcelo Mercadante, Jacob Cordover, Francesc Valldecabres, Teresa Garrigosa, Roger Illa, Ester Vela, entre molts d’altres, amb un nivell d’exigència altíssim. Són gent habitual dels circuits europeus de música”, ha concretat David Matheu, codirector del festival.

“Moltes vegades caiem en el prejudici que la música d’aquest nivell és elitista. Nosaltres hem volgut trencar amb aquest estigma i hem programat un festival accessible per a tot el públic, amb concerts a preus populars, o en alguns casos directament gratuïts. A més, en tots els concerts dels Reials Col·legis els oients han pogut gaudir d’una copa de vi final fruit de la col·laboració amb el Celler Mas de Manxoll, situat a la plana del Burgà, entre Rasquera i el Perelló”, ha afegit Cecília Aymí.

Un dels moments més emotius es va viure en el Cor Pedrell, amb un un repertori que, entre altres, va incloure obres dels compositors tortosins Felip Pedrell, Rossend Aymí i Josep Ollé, que va servir per relligar la trajectòria de tres generacions de músics de la ciutat. Un dels concerts més mutitudinaris va coincidir amb la commemoració del 86è aniversari de l’inici de la batalla de l’Ebre, la nit del 24 al 25 de juliol. Proto-fest va acollir l’estrena de Pols a la Plaça dels Dolors, un espectacle amb direcció escènica de Mireia Andreu i sota la batuta de Francesc Valldecabres, en el qual es va interpretar el Rèquiem de Fauré i que va unir dansa i música per denunciar la devastació de les guerres. El festival ha estat possible gràcies al suport de l’Ajuntament de Tortosa, la Diputació de Tarragona i el Departament de Feminismes i Igualtat, i una xarxa de voluntaris.

Comparteix

Comparteix a Facebook
Comparteix a Twitter
Comparteix via Email

Rep les notícies al mail

Llegeix-la aquí

{"slides_column":"1","slides_scroll":"1","dots":"true","arrows":"false","autoplay":"true","autoplay_interval":"2000","loop":"true","rtl":"false","speed":"1000","center_mode":"true"}

Diumenge al vespre, la formació de música de cambra Recondita Armonia & Lixsania Fernánez va tancar el Proto-fest 2024 amb The instruments of the Passions. El concert es va celebrar als Reials Col·legis de Tortosa amb les entrades exhaurides va servir per explorar la riquesa sonora i emocional de la viola de gamba a través d’una acurada selecció de suites, sonates i àries de les passions de Johann Sebastian Bach. “Hem penjat el cartell de tot venut en gairebé tots els concerts. Hem apostat per la reivindicació del territori però també per la internacionalitat. Ha estat una fórmula d’excel·lència, amb varietat de programació i estils de música clàssica, que ha atret un públic local, però també de tot l’àmbit de les Terres de l’Ebre i de la resta de Catalunya”, ha explicat Cecília Aymí, codirectora del festival.

La quarta edició de Proto-fest s’ha celebrat entre el 15 i el 28 de juliol i ha combinat quinze concerts vocals, corals, orquestrals i de cambra amb cursos de formació impartits per professorat de prestigi. El festival ha tingut el pati renaixentista dels Reials Col·legis com a epicentre, però ha portat la música a altres punts del nucli històric de la ciutat i ha apostat per la recuperació del patrimoni historicomusical mitjançant la descoberta i la interpretació d’obres inèdites o poc conegudes de dones i de compositors del territori. “Hem gaudit de formacions de prestigi com el Cor Pedrell, l’Orquestra Barroca de Barcelona, l’Orquestra de Cambra de Tortosa, l’Erdesz Viola Quartet, Recondita Armonia Ensemble i músics com Rivka Golani, Jordi Domènech, Marcelo Mercadante, Jacob Cordover, Francesc Valldecabres, Teresa Garrigosa, Roger Illa, Ester Vela, entre molts d’altres, amb un nivell d’exigència altíssim. Són gent habitual dels circuits europeus de música”, ha concretat David Matheu, codirector del festival.

“Moltes vegades caiem en el prejudici que la música d’aquest nivell és elitista. Nosaltres hem volgut trencar amb aquest estigma i hem programat un festival accessible per a tot el públic, amb concerts a preus populars, o en alguns casos directament gratuïts. A més, en tots els concerts dels Reials Col·legis els oients han pogut gaudir d’una copa de vi final fruit de la col·laboració amb el Celler Mas de Manxoll, situat a la plana del Burgà, entre Rasquera i el Perelló”, ha afegit Cecília Aymí.

Un dels moments més emotius es va viure en el Cor Pedrell, amb un un repertori que, entre altres, va incloure obres dels compositors tortosins Felip Pedrell, Rossend Aymí i Josep Ollé, que va servir per relligar la trajectòria de tres generacions de músics de la ciutat. Un dels concerts més mutitudinaris va coincidir amb la commemoració del 86è aniversari de l’inici de la batalla de l’Ebre, la nit del 24 al 25 de juliol. Proto-fest va acollir l’estrena de Pols a la Plaça dels Dolors, un espectacle amb direcció escènica de Mireia Andreu i sota la batuta de Francesc Valldecabres, en el qual es va interpretar el Rèquiem de Fauré i que va unir dansa i música per denunciar la devastació de les guerres. El festival ha estat possible gràcies al suport de l’Ajuntament de Tortosa, la Diputació de Tarragona i el Departament de Feminismes i Igualtat, i una xarxa de voluntaris.

Comparteix

Comparteix a Facebook
Comparteix a Twitter
Comparteix via Email

Rep les notícies al mail

Llegeix-la aquí

{"slides_column":"1","slides_scroll":"1","dots":"true","arrows":"false","autoplay":"true","autoplay_interval":"2000","loop":"true","rtl":"false","speed":"1000","center_mode":"true"}

Comentaris dels lectors

Deixa el teu comentari

El teu email no serà publicat. Els camps necessaris estan marcats amb *


Continua llegint

Ràdio Tortosa

La de tots

Current track
TITLE
ARTIST