L’Ajuntament de Tortosa rebrà una subvenció de 150.000 euros per connectar la Via Verda amb el barri de Ferreries

Escrit per el 25 de novembre de 2024

L’Ajuntament de Tortosa ha aconseguit una subvenció de 150.000 euros del Servei Català de Trànsit, per connectar la Via Verda de la Val de Zafan amb l’avinguda de l’Estadi. L’actuació contempla l’adequació i senyalització del carril bici des de la nova rampa d’accés a la Via Verda fins al complex WIN i els instituts Dertosa i de l’Ebre. L’alcalde de Tortosa, Jordi Jordan, destaca que amb aquest projecte es treballa per  ampliar la xarxa de carrils bici que actualment està fragmentada i connectar-la amb l’objectiu d’aconseguir una mobilitat més segura i sostenible…

El projecte de connexió de la Via Verda amb el barri de Ferreries consistirà en la construcció d’una rampa d’accés per a bicicletes i vianants entre l’antic pont del ferrocarril i l’avinguda de l’Estadi. Una rampa que tindrà una amplada útil de 2 metres i permetrà el doble sentit de circulació. Una actuació que es complementarà amb l’adequació i senyalització del carril bici de l’avinguda de l’Estadi, que es refarà i se li donarà el mateix tractament des de la nova rampa de la Via Verda fins al complex Win i els instituts de Ferreries. El recorregut disposarà de paviments podotàctils i semàfors amb so per a persones amb discapacitat visual. A més es reduirà la velocitat a un màxim de 20 km/h a la via per la qual discorre el carril bici. Pel que fa al cost d’aquesta actuació és de 190.000 euros. 

Pla de Mobilitat Urbana Sostenible

L’Alcalde ha anunciat l’atorgament de la subvenció en el marc de la presentació pública de la diaganosi del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Tortosa, aquest passat dijous al vespre. Es tracta d’un document estratègic a sis anys vista per planificar la mobilitat del municipi, amb l’objectiu d’aconseguir que els desplaçaments siguin el màxim de sostenibles, eficients i adaptats a les necessitats de la ciutadania. 

Segons la diagnosi del pla, a Tortosa es realitzen 113.236 desplaçaments diaris, dels quals el 76,5% són interns i el 23,5% de connexió. S’ha detectat també que el vehicle privat és el mode de transport predominant, mentre que l’ús del transport públic és poc significatiu; la important àrea de vianants del nucli històric; una xarxa de carrils bici fragmentada o l’absència d’integració tarifària. Jordi Jordan, alcalde de Tortosa…

El Pla de Mobilitat Urbana de Tortosa es pot consultar al web municipal a partir d’aquesta setmana així com fer-ne suggeriments.

El document s’ha traslladat a la Generalitat per a l’elaboració de l’estudi ambiental estratègic i una vegada l’Ajuntament rebi l’informe favorable es portarà a aprovació al ple.

Comparteix

Comparteix a Facebook
Comparteix a Twitter
Comparteix via Email

Rep les notícies al mail

Llegeix-la aquí

{"slides_column":"1","slides_scroll":"1","dots":"true","arrows":"false","autoplay":"true","autoplay_interval":"2000","loop":"true","rtl":"false","speed":"1000","center_mode":"true"}

L’Ajuntament de Tortosa ha aconseguit una subvenció de 150.000 euros del Servei Català de Trànsit, per connectar la Via Verda de la Val de Zafan amb l’avinguda de l’Estadi. L’actuació contempla l’adequació i senyalització del carril bici des de la nova rampa d’accés a la Via Verda fins al complex WIN i els instituts Dertosa i de l’Ebre. L’alcalde de Tortosa, Jordi Jordan, destaca que amb aquest projecte es treballa per  ampliar la xarxa de carrils bici que actualment està fragmentada i connectar-la amb l’objectiu d’aconseguir una mobilitat més segura i sostenible…

El projecte de connexió de la Via Verda amb el barri de Ferreries consistirà en la construcció d’una rampa d’accés per a bicicletes i vianants entre l’antic pont del ferrocarril i l’avinguda de l’Estadi. Una rampa que tindrà una amplada útil de 2 metres i permetrà el doble sentit de circulació. Una actuació que es complementarà amb l’adequació i senyalització del carril bici de l’avinguda de l’Estadi, que es refarà i se li donarà el mateix tractament des de la nova rampa de la Via Verda fins al complex Win i els instituts de Ferreries. El recorregut disposarà de paviments podotàctils i semàfors amb so per a persones amb discapacitat visual. A més es reduirà la velocitat a un màxim de 20 km/h a la via per la qual discorre el carril bici. Pel que fa al cost d’aquesta actuació és de 190.000 euros. 

Pla de Mobilitat Urbana Sostenible

L’Alcalde ha anunciat l’atorgament de la subvenció en el marc de la presentació pública de la diaganosi del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Tortosa, aquest passat dijous al vespre. Es tracta d’un document estratègic a sis anys vista per planificar la mobilitat del municipi, amb l’objectiu d’aconseguir que els desplaçaments siguin el màxim de sostenibles, eficients i adaptats a les necessitats de la ciutadania. 

Segons la diagnosi del pla, a Tortosa es realitzen 113.236 desplaçaments diaris, dels quals el 76,5% són interns i el 23,5% de connexió. S’ha detectat també que el vehicle privat és el mode de transport predominant, mentre que l’ús del transport públic és poc significatiu; la important àrea de vianants del nucli històric; una xarxa de carrils bici fragmentada o l’absència d’integració tarifària. Jordi Jordan, alcalde de Tortosa…

El Pla de Mobilitat Urbana de Tortosa es pot consultar al web municipal a partir d’aquesta setmana així com fer-ne suggeriments.

El document s’ha traslladat a la Generalitat per a l’elaboració de l’estudi ambiental estratègic i una vegada l’Ajuntament rebi l’informe favorable es portarà a aprovació al ple.

Comparteix

Comparteix a Facebook
Comparteix a Twitter
Comparteix via Email

Rep les notícies al mail

Llegeix-la aquí

{"slides_column":"1","slides_scroll":"1","dots":"true","arrows":"false","autoplay":"true","autoplay_interval":"2000","loop":"true","rtl":"false","speed":"1000","center_mode":"true"}

Comentaris dels lectors

Deixa el teu comentari

El teu email no serà publicat. Els camps necessaris estan marcats amb *


Continua llegint

Ràdio Tortosa

La de tots

Current track
TITLE
ARTIST