L’ús del transport públic per carretera ha crescut un 5% a les Terres de l’Ebre en cinc anys. El gerent del principal operador al territori, el grup Hife, ho atribueix a l’increment de les expedicions , la renovació de la flota, i sobretot, les bonificacions tarifàries. Mentre que els usuaris destaquen el preu, la puntualitat i la fiabilitat del servei.
L’increment de passatgers al grup Hife ha estat d’un 20% en les línies regulars de les Terres de l’Ebre i d’un 100% en les que viatgen fora del territori,respecte al 2023, enguany, . Fins a l’agost, l’empresa de transport públic ebrenca ha registrat més d’un milió i mig de passatgers de bus, dels quals gairebé un 70% han fet ús de les línies regulars dins de l’Ebre. El 18% han viatjat en les ja 25 expedicions que van cada dia a Barcelona i un 5% són usuaris que viatgen a Tarragona. L’operadora també enllaça el territori ebrenc amb el nord del País Valencià i el sud d’Aragó, Saragossa, Madrid, Andorra, la Rioja o el País Basc.
Operadora i usuaris coincideixen que el factor més rellevant de l’increment d’usuaris als busos de l’Ebre ha sigut la reducció del preu del bitllet gràcies a les bonificacions de Generalitat i Estat. El gerent de l’empresa Hife, José Maria Chavarria, valora positivament l’increment d’usuaris del servei de bus al territori i destaca també l’increment de freqüències i la millora de la flota com a factors que han influït en l’augment…
Jordi Arrufat, membre del col·lectiu Diàspora Ebrenca i usuari del transport públic ebrenc cap a Barcelona, assegura que l’autobús dona més fiabilitat que el tren i també assenyala que són aquests descomptes que han portat més usuaris al bus….
De les línies de les Terres de l’Ebre, més del 50% dels usuaris es concentren a la línia Exprés.cat, que va d’Alcanar a Tortosa, amb parades només a les Cases, la Ràpita i Amposta. Fins a l’agost havia acumulat més de mig milió de passatgers. Aquesta línia i altres de “l’anella deltaica” són en les quals el grup Hife i el Departament de Territori treballen per incrementar les expedicions l’any que ve, perquè són línies “sobreocupades” i amb una demanda creixent. Alres millores que es preveuen són incrementar les freqüències des de Terres de l’Ebre a Barcelona i Tarragona, de les expedicions a l’interior del Montsià, o que hi hagi servei nocturn de bus cada dia -ara només funciona divendres, dissabte i dilluns-.