El departament d’Educació es planteja el tancament una línia d’ Infantil 3 i una de primer d’ESO en dos centres públics de Tortosa: l’Institut Escola El Temple i l’Institut Dertosa, davant de la davallada demogràfica dels darrers anys. Els sindicats USTEC-STEs, la intersindical i CGT s’han mostrat totalment contraris a esta mesura, i consideren que és una oportunitat perduda per reduir les ràtios d’alumnat per aula. Aixì ho ha destacat Pau Urenya portaveu de la l’USTEC-STEs
Per als sindicats la situació resulta especialment preocupant perquè, tot i que s’ha vist un augment de la demanda per part de les famílies per l’educació pública durant el període de preinscripció, les ràtios no han baixat de manera efectiva, ja que no s’han incrementat les línies als centres públics. Això comporta la derivació d’alumnat cap a les escoles concertades, on es requereixen menys alumnes per mantenir les línies.
A més, els sindicats denuncien les diferències en els requisits per mantenir els grups entre centres públics i concertats. A les escoles concertades n’hi ha prou amb 15 alumnes per mantenir un grup, mentre que a les escoles públiques es requereixen 20 alumnes per evitar el tancament d’una línia. Ens ho explica Pere Borrull de la intersindical
Els sindicats USTEC-STEs, la intersindical i CGT posa l’accent en la necessitat de reformar la Llei d’Educació de Catalunya (LEC), i en particular el decret que regula els centres concertats, ja que consideren que aquests mecanismes contribueixen a la segregació social i perpetuen les desigualtats. Des del sindicat, afirmen que només enfortint la xarxa pública de centres educatius es poden garantir la igualtat d’oportunitats i una veritable cohesió social.
Finalment, han advertit que no dubtaran en mobilitzar-se i organitzar manifestacions per evitar el tancament d’aquestes línies escolars, que afectaran directament a més de 60 famílies
Els sindicats també expressen la seva preocupació per possibles tancaments de línies a la resta de les Terres de l’Ebre, un fet que podria agreujar la situació educativa del territori.