El Govern assegura que la integració tarifària de l’Ebre amb Tarragona serà una realitat a finals del 2025

Escrit per el 13 de febrer de 2025

El Govern confia que la integració tarifària de les Terres de l’Ebre amb el Camp de Tarragona estarà enllestida abans que acabi el 2025. Aquesta és una de les mesures en què l’exeuctiu català treballa per millorar la mobilitat a les Terres de l’Ebre. La integració tarifària s’ampliarà a la resta de Catalunya com a molt tard el 2027. Tot i això, el Govern descarta la creació d’una Autoritat Territorial de Mobilitat per evitar un increment de la burocràcia. Així ho ha explicat el Delegat del Govern a l’Ebre, Joan Castor Gonell aquest dimecres, després de la reunió del consell de direcció. Gonell ha destacat que la integració tarifària permetrà als ebrencs accedir a abonaments com la T-Jove o la T-Usual, facilitant així l’accés al transport públic a preus més competitius….

En l’àmbit ferroviari, Gonell ha avançat que el Departament de Territori treballa per avançar una hora la sortida de l’Avant de Tortosa al matí, de manera que arribaria a Barcelona a les vuit, una millora que beneficiaria molts usuaris que van a treballar o a estudiar a la capital catalan. A més, també es volen optimitzar horaris i freqüències a les línies R15 i R16, amb més trens directes i semidirectes cap a Tarragona. Joan Castor Gonell…

Pel que fa a la mobilitat per carretera, el delegat ha anunciat que properament sortirà a licitació la construcció d’una nova sortida de l’AP-7 al Montsià, així com una variant per evitar el col·lapse a Masdenverge.

Aquestes millores responen a les reivindicacions del territori i han estat traslladades recentment a la Plataforma Trens Dignes en una reunió amb el secretari de Mobilitat, Manel Nadal.

Precisament, la Consellera de Territori, Sílvia Paneque ha anunciat durant el Ple del Parlament celebrat aquest dimecres que les Terres de l’Ebre s’integraran al sistema tarifari de l’ATM del Camp de Tarragona a finals de 2025. Això permetrà reduir les tarifes entre un 30 i un 50%. A més, s’oferirà la T-16 gratuïta i la T-Jove. Paral·lelament, la consellera ha explicat que estudien posar en marxa un bus llançadora entre Tortosa i l’estació de l’Aldea, i un servei semidirecte entre Tortosa, Tarragona i Barcelona, a més d’una altra llançadora entre la capital del Baix Ebre i la del Tarragonès. Paneque ha afirmat que es tracta d’unes mesures necessàries ja que durant molts anys les Terres de l’Ebre han tingut un dèficit d’inversió en matèria de mobilitat…

I precisament les millores en infrastructures de mobilitat a les Terres de l’Ebre, han estat presents en el debat al parlament d’aquest dimecres.  El diputat republicà Albert Salvadó, durant la sessió de control al Govern, ha interpel·lat a la consellera de Territori, Sílvia Paneque, sobre el retard en diferents actuacions que afecten la mobilitat a les Terres de l’Ebre. Salvadó ha demana celeritat amb el tercer carril de l’AP-7 al seu pas per l’Ebre. La Consellera de Territori, Sílvia Paneque, confirma que s’està impulsant el carril adicional a l’AP7 al seu pas per les Terres de l’Ebre, tot i que no ha especificat calendari d’actuacions…


Salvadó també ha recordat a la consellera de Territori que ja haurien d’haver començat les obres del 2+1 de la C-12 entre Amposta i Vinallop. Paneque ha refermat el compromís del govern de tirar endavant aquesta actuació tot i que ha recordat que es treballa en pressupostos prorrogats…


També des de Junts per Catalunya han exigit actuacions concretes per acabar amb els greuges històrics a les Terres de l’Ebre en matèria d’infrastructures, mobilitat i desenvolupaement econòmic. La diputada Irene Negre també ha interpel.lat la Consellera de Territori a la cambra catalana. Entre els principals problemes que ha assenyalat Negre hi ha la millora pendent de la xarxa viària i ferroviària, la necessitat d’una estació intermodal a l’Aldea-Amposta-Tortosa, així com el desenvolupament del Corredor Mediterrani i l’impuls del Pla Director Urbanístic del Polígon Catalunya Sud per afavorir la industrialització i la creació de llocs de treball.

Pel que fa al Delta de l’Ebre, la diputada ha qualificat les mesures actuals “d’insuficients i temporals”, i ha exigit “solucions estructurals immediates per preservar el Delta i protegir el sector primari, especialment la pesca i el cultiu de l’arròs”.

Finalment, Negre ha reclamat a la consellera una calendarització clara i compromisos concrets per corregir aquestes deficiències històriques i garantir una veritable equitat territorial.

Comparteix

Comparteix a Facebook
Comparteix a Twitter
Comparteix via Email

Rep les notícies al mail

Llegeix-la aquí

{"slides_column":"1","slides_scroll":"1","dots":"true","arrows":"false","autoplay":"true","autoplay_interval":"2000","loop":"true","rtl":"false","speed":"1000","center_mode":"true"}

El Govern confia que la integració tarifària de les Terres de l’Ebre amb el Camp de Tarragona estarà enllestida abans que acabi el 2025. Aquesta és una de les mesures en què l’exeuctiu català treballa per millorar la mobilitat a les Terres de l’Ebre. La integració tarifària s’ampliarà a la resta de Catalunya com a molt tard el 2027. Tot i això, el Govern descarta la creació d’una Autoritat Territorial de Mobilitat per evitar un increment de la burocràcia. Així ho ha explicat el Delegat del Govern a l’Ebre, Joan Castor Gonell aquest dimecres, després de la reunió del consell de direcció. Gonell ha destacat que la integració tarifària permetrà als ebrencs accedir a abonaments com la T-Jove o la T-Usual, facilitant així l’accés al transport públic a preus més competitius….

En l’àmbit ferroviari, Gonell ha avançat que el Departament de Territori treballa per avançar una hora la sortida de l’Avant de Tortosa al matí, de manera que arribaria a Barcelona a les vuit, una millora que beneficiaria molts usuaris que van a treballar o a estudiar a la capital catalan. A més, també es volen optimitzar horaris i freqüències a les línies R15 i R16, amb més trens directes i semidirectes cap a Tarragona. Joan Castor Gonell…

Pel que fa a la mobilitat per carretera, el delegat ha anunciat que properament sortirà a licitació la construcció d’una nova sortida de l’AP-7 al Montsià, així com una variant per evitar el col·lapse a Masdenverge.

Aquestes millores responen a les reivindicacions del territori i han estat traslladades recentment a la Plataforma Trens Dignes en una reunió amb el secretari de Mobilitat, Manel Nadal.

Precisament, la Consellera de Territori, Sílvia Paneque ha anunciat durant el Ple del Parlament celebrat aquest dimecres que les Terres de l’Ebre s’integraran al sistema tarifari de l’ATM del Camp de Tarragona a finals de 2025. Això permetrà reduir les tarifes entre un 30 i un 50%. A més, s’oferirà la T-16 gratuïta i la T-Jove. Paral·lelament, la consellera ha explicat que estudien posar en marxa un bus llançadora entre Tortosa i l’estació de l’Aldea, i un servei semidirecte entre Tortosa, Tarragona i Barcelona, a més d’una altra llançadora entre la capital del Baix Ebre i la del Tarragonès. Paneque ha afirmat que es tracta d’unes mesures necessàries ja que durant molts anys les Terres de l’Ebre han tingut un dèficit d’inversió en matèria de mobilitat…

I precisament les millores en infrastructures de mobilitat a les Terres de l’Ebre, han estat presents en el debat al parlament d’aquest dimecres.  El diputat republicà Albert Salvadó, durant la sessió de control al Govern, ha interpel·lat a la consellera de Territori, Sílvia Paneque, sobre el retard en diferents actuacions que afecten la mobilitat a les Terres de l’Ebre. Salvadó ha demana celeritat amb el tercer carril de l’AP-7 al seu pas per l’Ebre. La Consellera de Territori, Sílvia Paneque, confirma que s’està impulsant el carril adicional a l’AP7 al seu pas per les Terres de l’Ebre, tot i que no ha especificat calendari d’actuacions…


Salvadó també ha recordat a la consellera de Territori que ja haurien d’haver començat les obres del 2+1 de la C-12 entre Amposta i Vinallop. Paneque ha refermat el compromís del govern de tirar endavant aquesta actuació tot i que ha recordat que es treballa en pressupostos prorrogats…


També des de Junts per Catalunya han exigit actuacions concretes per acabar amb els greuges històrics a les Terres de l’Ebre en matèria d’infrastructures, mobilitat i desenvolupaement econòmic. La diputada Irene Negre també ha interpel.lat la Consellera de Territori a la cambra catalana. Entre els principals problemes que ha assenyalat Negre hi ha la millora pendent de la xarxa viària i ferroviària, la necessitat d’una estació intermodal a l’Aldea-Amposta-Tortosa, així com el desenvolupament del Corredor Mediterrani i l’impuls del Pla Director Urbanístic del Polígon Catalunya Sud per afavorir la industrialització i la creació de llocs de treball.

Pel que fa al Delta de l’Ebre, la diputada ha qualificat les mesures actuals “d’insuficients i temporals”, i ha exigit “solucions estructurals immediates per preservar el Delta i protegir el sector primari, especialment la pesca i el cultiu de l’arròs”.

Finalment, Negre ha reclamat a la consellera una calendarització clara i compromisos concrets per corregir aquestes deficiències històriques i garantir una veritable equitat territorial.

Comparteix

Comparteix a Facebook
Comparteix a Twitter
Comparteix via Email

Rep les notícies al mail

Llegeix-la aquí

{"slides_column":"1","slides_scroll":"1","dots":"true","arrows":"false","autoplay":"true","autoplay_interval":"2000","loop":"true","rtl":"false","speed":"1000","center_mode":"true"}

Comentaris dels lectors

Deixa el teu comentari

El teu email no serà publicat. Els camps necessaris estan marcats amb *


Continua llegint

Ràdio Tortosa

La de tots

Current track
TITLE
ARTIST