Els usuaris ebrencs de la línea R16 han qualificat el servei de caòtic i pèssim en aquests primers dies de represa després del tall per obres a Roda de Berà. Els passatgers del tren que havia d’arribar a les 8:38 hores a l’estació de Tortosa aquest dimarts han arribat mitja hora tard i corrien per les andanes entre queixes i laments. Aquest mateix comboi ha carregat els passatgers que viatjaven a Barcelona amb el tren previst a les 9:10 hores, que també ha sortit tard i encara ha hagut d’esperar uns minuts més aturat perquè quan acabava d’arrancar s’ha activat el fre d’emergència. Míriam Escobar és una de les usuàries habituals d’aquest tren, que fa servir per anar a treballar a l’Ampolla. Aquest dilluns va haver d’esperar molt per tornar a casa, on va arribar més de dues hores més tard del que ho fa habitualment.
Aquesta incertesa no és una novetat ni una conseqüència de les obres al túnel de Roda de Berà. Helena Goira fa quatre anys que fa servir l’R-16 per viatjar de Tarragona a Tortosa, també per feina. Ha après “a preveure” i acceptar “més o menys, què pot passar”. De la represa considera que ha sigut “bastant desastrosa”, però valora prou bé la gestió que s’ha fet del servei durant les obres.
De la represa del servei, amb deu trens d’anada i deu de tornada en els quals no s’han de fer transbords en bus entre l’Hospitalet de l’Infant i Sant Vicenç de Calders, Galiana ha definit com un autèntic caos…
La CUP exigeix planificació al transport públic per evitar el caos als regionals delcorredor sud. Exigeixen aplicar una bateria de propostes per garantir els drets de les usuàries i vertebrar el territori per evitar situacions com les dels últims 6 mesos durant el tall de Roda i el caos viscut aquest cap de setmana i dilluns. Entre les mesures, destaquen algunes a curt termini com: millorar urgentment la informació a estacions en casos d’incidències, l’augment de freqüències de la R15 i dels trens semidirectes de la R16
i la millora del transport d’estacions com Valls, que han perdut el tren directe fins a Barcelona. També han demanat corregir urgentment els colls d’ampolla previstos a la infraestructura per ADIF i que dificultaran encara més el transport, com el canviador de La Canonja i l’esquema de vies previst per Sant Vicenç.