FrikiGeek 09/11/2021

Escrit per el 9 de novembre de 2021

 

Facebook es diu ara Meta, però la xarxa social conserva el nom

Mark Zuckerberg ha canviat el nom al conglomerat empresarial que va crear i presideix. Ara Facebook passa a anomenar-se Meta, però la xarxa social continua conservant el seu nom (Facebook) i és la companyia la que muta la seva denominació.

Així, Meta serà ara l’empresa matriu que aglutina tots els productes i serveis: la xarxa social Facebook, WhatsApp, Instagram, Oculus VR, Facebook Messenger… i la resta d’aplicacions i serveis que té Facebook (o més ben dit, Meta).

El moviment té lògica per diferenciar què és l’empresa de la xarxa social, cosa que confonia molts usuaris encara avui dia. Hi ha qui ha volgut veure en el canvi de nom la necessitat de la companyia de deslligar-se dels últims escàndols que han esquitxat a la xarxa social, però no ha de ser així, atès que la plataforma continua conservant el seu nom.

De fet, Mark Zuckerberg el que sí que ha assegurat és que el canvi de nom es produeix per distanciar-se de les xarxes socials, que ja no són el producte prioritari de la companyia, sinó que la seva principal dedicació serà la construcció del metavers, aquest univers virtual en què els usuaris podran interactuar gairebé de la mateixa manera que ho farien a la vida real.

Segons Zuckerberg, «el metavers és la versió d’Internet següent», i la seva companyia està disposada a liderar aquesta realitat. Es tracta d’ una mena de Second Life evolucionat, on s’ampliarà la vida 1.0 i on els usuaris podran interactuar emprant unes ulleres de realitat virtual.

En els vídeos que ha mostrat Mark Zuckerberg, es pot veure a ell mateix participant en aquest metavers, dos jugadors d’escacs competint des de diferents parts del món, i a avatars cada cop més reals . La primera aplicació d’aquest metarvers és Facebook Horizon Worlds, però la realitat és que aquest és un desenvolupament molt incipient que tindrà molta més projecció en el futur. «Permetrà teletransportar-se a llocs amb persones llunyanes i interactuar-hi en un espai virtual», assenyala Zuckerberg.

D’altra banda, cal assenyalar que el canvi de nom de l’empresa matriu no és una cosa nova al sector tecnològic. Ja Google va fer el mateix el 2015, en reanomenar la companyia com Alphabet , i sota el seu paraigua englobar tots els productes i serveis, entre ells el cercador, YouTube o Gmail, entre d’altres.

 

Amazon començarà a provar el seu internet satelital a finals del 2022: no hi ha treva a la ‘guerra de les galàxies’ entre Musk i Bezos pels diners espacials

L’espai ha deixat de ser només un lloc per a la investigació científica i les fantasies interestel·lars dels més aventurers per convertir-se en un ric filó per explotar. Viatges comercials , estacions espacials particulars i serveis com l’ internet satelital han posat de manifest que el sector privat està decidit a prendre el cel per assalt, i dos contendents destaquen sobre els altres en aquesta particular ‘guerra de les galàxies’: Elon Musk i Jeff Bezos.

 

L’últim episodi d’aquesta contesa pels diners espacials entre els dos magnats tecnològics és el ‘Project Kuiper’ d’Amazon, amb el qual Bezos vol fer la competència al Starlink de SpaceX . Es tracta d’un projecte d’internet satelital del qual vam tenir notícies per primera vegada el 2019 , i que ara ha anunciat que començarà a provar els seus serveis a finals del 2022, quan posi en òrbita els dos primers satèl·lits, segons ha informat el gegant del comerç electrònic al vostre bloc .

En aquesta particular batalla de la guerra per l’espai comercial Bezos arriba una mica tard pel que fa a Musk. I és que el fundador de Tesla i SpaceX ja va llançar els seus primers satèl·lits per oferir accés a internet des del cel el 2019, per la qual cosa portarà més de tres anys d’avantatge al que vol ser el seu principal competidor en aquest mercat. De fet, en aquests moments Starlink ja tindria en òrbita al voltant de 1.800 satèl·lits, i per quan es llencin els dos primers de ‘Project Kuiper’ en podria tenir uns 3.000.

 

És més, Starlink fa uns quants mesos que ofereix el servei en fase beta i està a punt de sortir d’aquest estat, de manera que quan Amazon estigui preparada per oferir el seu internet satelital el seu competidor ja tindrà un servei amb diversos anys d’experiència .

Els de Bezos són molt conscients que no tindran l’avantatge de ser els primers en aquest mercat, per la qual cosa ja han desenvolupat una estratègia per fer front a Musk: oferir tarifes més econòmiques . Tot i que els costos de ‘Project Kuiper’ per als clients encara no es coneixen, Amazon assenyala al comunicat que el seu objectiu és “brindar un servei ràpid i fiable a un preu més assequible”.

 

I és que un dels principals handicaps que, fins ara, té el servei de Starlink són els seus elevats preus , almenys els que ha establert per a la fase beta del projecte. Així, fa uns mesos vam saber que el cost del maquinari –antena, cables i router– era de 499 euros, les despeses de l’enviament 60 euros i la quota mensual de 99 euros al mes.

 

S’han acabat les cerques per pàgines, Google aposta pel scroll infinit

No hi ha cap dubte que, malgrat la diversitat de cercadors que hi ha a Internet, Google és el més utilitzat per diferència. Això no es deu únicament a meres qüestions estètiques, sinó que té a veure amb els seus algorismes de cerca, els quals són millors que els daltres navegadors. Feia força temps que el cercador de Google no patia cap canvi, però això és una cosa que avui ha canviat. Google ha eliminat les pàgines de cerca per substituir-la per un scroll infinit.

 

Això vol dir que quan fem una cerca a Google i arribem fins al final no ens trobarem amb la clàssica numeració per pàgines d’abans en ordinadors ni amb la pestanya de ‘Veure més’ en dispositius mòbils. Al seu lloc els continguts aniran apareixent a mesura que continuem baixant. Per això l’scroll és infinit. Sembla que Google ha volgut convertir el seu cercador en una cosa semblant al que fan les xarxes socials més populars d’Internet, com ara Instagram o Twitter.

L’empresa ha anunciat que, de moment aquest canvi només afecta cerques en anglès en telèfons mòbils als Estats Units . Encara no se sap com pot afectar això els anunciants, per la qual cosa caldrà esperar fins que Google mostri més informació sobre això.

Des de Google afirmen que l’objectiu d’aquesta mesura és oferir que la navegació pel cercador sigui “més fluida i intuïtiva” . El que es pretén és que lusuari no hagi de navegar a través de les diferents pàgines, sinó navegar contínuament sense haver de prémer enlloc i que torni a carregar la pàgina de nou.

 

Caldrà esperar per veure quins canvis comporta aquesta mesura per a la publicitat. Si bé és cert que hi ha més llibertat per col·locar-la entre els diferents resultats, però el problema es troba en com funcionaran els algorismes amb aquest canvi . Col·locar contingut en base a uns algorismes en un feed infinit i personalitzat per a cada usuari pot generar un caos al cercador. Per això caldrà veure com s’adapta Google a aquest nou canvi. Recordem que de moment aquesta funcionalitat només està disponible als dispositius mòbils dels Estats Units, Google no ha donat informació sobre quan arribarà a altres països, entre els quals s’inclou Espanya, així que toca estar atents.

 

 

Frikinews

 

Spa ofereix exorcisme per a gossos

L’spa japonès D+ Kirishima es va convertir en el primer del món a oferir un Pla d’Exorcisme per a Mascotes. El ritual és dut a terme per un sacerdot sintoista, al venerat santuari Shingariyu.

 

«Els gossos de 7, 10 i 13 anys, tots han d’anar amb compte amb la seva salut, ja que és més fàcil en aquests anys que contreguin malalties de l’envelliment», afirma el lloc web de D+Kirishima.

Per ajudar a millorar la seva condició, l’spa ofereix un pla d’exorcisme realitzat per un autèntic sacerdot sintoista, que suposadament espanta els mals esperits que causen estralls a la salut de l’animal.

 

El Pla d’Exorcisme per a Gossos costa 31.000 ¥ (uns 293 dòlars), i inclou un ritual d’exorcisme de 30 minuts, una luxosa habitació per a dos propietaris i el seu gos, l’esmorzar i el sopar.

 

El sacerdot sintoista ajuda els gossos en els seus «mals anys de salut», i porta a terme una cerimònia de benedicció per alliberar el gos dels mals esperits, i pregar per la seva salut futura.

Un vídeo al compte d’Instagram de D+ Kirishima mostra un capellà vestit amb el tradicional vestit Shinto, agitant una vareta Onusa (un instrument de cerimonial tradicional Shinto), mentre que el propietari té l’animal als braços.

 

Quan el gos ha estat exorcitzat, l’spa japonès recomana passar un «temps tot sol» a la seva nova piscina privada, que atén exclusivament els canins. A continuació, el pichicho es reuneix amb els seus propietaris per a un relaxant menjar kaiseki acompanyada per xampany.

 

 

Nen es torna viral pel seu original nom

Un nen de 12 anys de la província indonèsia de Sumatra del Sud, va aparèixer recentment als titulars de les notícies internacionals a causa del seu estrany nom: ABCDEF GHIJK.

 

Sí, ho vas llegir correctament, algú realment va nomenar el seu fill amb les primeres 11 lletres de l’alfabet. L’estrany descobriment es va fer accidentalment quan el nen de 12 anys va participar en una campanya de vacunació organitzada per la policia local al districte de Muara Enim.

Quan el van veure a la llista de torns, els treballadors de la salut van pensar que el nom del nen era una broma, però els seus somriures es van convertir en total incredulitat quan van veure el mateix nom, ABCDEF GHIJK, en la seva identificació oficial. Les fotos dels documents del nen, i una etiqueta amb el seu nom brodada a la roba es van tornar virals aquesta setmana, després que un oficial de policia les compartís a les xarxes socials.

 

Segons l’agent, l’estudiant de secundària va dir que al principi se’n van riure, i fins i tot el van intimidar pel seu nom inusual, però amb el temps se n’havia sentit orgullós. Tot i així, en diuen Adef, ja que és més fàcil de recordar i pronunciar.

El pare del nen, Zulfahmi, va dir als periodistes que va tenir el nom preparat durant sis anys abans del naixement d’Adef, i va afegir que era un àvid fanàtic dels mots encreuats, i que sempre havia somiat convertir-se en escriptor. Pel que sembla, estimava tant l’alfabet que estava disposat a nomenar el seu segon fill ‘NOPQ RSTUV’ i el tercer ‘XYZ’.

 

L’esposa de Zulfahmi no deu haver estat d’acord amb la idea d’usar parts de l’alfabet anglès com a noms per als seus fills, per la qual cosa els següents dos fills de la parella finalment es van anomenar Ammar i Attur.

 

El nom complet del nen de 12 anys és ABCDEF GHIJK Zuzu. Aquesta darrera part es deriva dels noms dels seus pares: Zuhro i Zulfahmi.

Comparteix

Comparteix a Facebook
Comparteix a Twitter
Comparteix via Email

Rep les notícies al mail

Llegeix-la aquí

{"slides_column":"1","slides_scroll":"1","dots":"true","arrows":"false","autoplay":"true","autoplay_interval":"2000","loop":"true","rtl":"false","speed":"1000","center_mode":"true"}

 

Facebook es diu ara Meta, però la xarxa social conserva el nom

Mark Zuckerberg ha canviat el nom al conglomerat empresarial que va crear i presideix. Ara Facebook passa a anomenar-se Meta, però la xarxa social continua conservant el seu nom (Facebook) i és la companyia la que muta la seva denominació.

Així, Meta serà ara l’empresa matriu que aglutina tots els productes i serveis: la xarxa social Facebook, WhatsApp, Instagram, Oculus VR, Facebook Messenger… i la resta d’aplicacions i serveis que té Facebook (o més ben dit, Meta).

El moviment té lògica per diferenciar què és l’empresa de la xarxa social, cosa que confonia molts usuaris encara avui dia. Hi ha qui ha volgut veure en el canvi de nom la necessitat de la companyia de deslligar-se dels últims escàndols que han esquitxat a la xarxa social, però no ha de ser així, atès que la plataforma continua conservant el seu nom.

De fet, Mark Zuckerberg el que sí que ha assegurat és que el canvi de nom es produeix per distanciar-se de les xarxes socials, que ja no són el producte prioritari de la companyia, sinó que la seva principal dedicació serà la construcció del metavers, aquest univers virtual en què els usuaris podran interactuar gairebé de la mateixa manera que ho farien a la vida real.

Segons Zuckerberg, «el metavers és la versió d’Internet següent», i la seva companyia està disposada a liderar aquesta realitat. Es tracta d’ una mena de Second Life evolucionat, on s’ampliarà la vida 1.0 i on els usuaris podran interactuar emprant unes ulleres de realitat virtual.

En els vídeos que ha mostrat Mark Zuckerberg, es pot veure a ell mateix participant en aquest metavers, dos jugadors d’escacs competint des de diferents parts del món, i a avatars cada cop més reals . La primera aplicació d’aquest metarvers és Facebook Horizon Worlds, però la realitat és que aquest és un desenvolupament molt incipient que tindrà molta més projecció en el futur. «Permetrà teletransportar-se a llocs amb persones llunyanes i interactuar-hi en un espai virtual», assenyala Zuckerberg.

D’altra banda, cal assenyalar que el canvi de nom de l’empresa matriu no és una cosa nova al sector tecnològic. Ja Google va fer el mateix el 2015, en reanomenar la companyia com Alphabet , i sota el seu paraigua englobar tots els productes i serveis, entre ells el cercador, YouTube o Gmail, entre d’altres.

 

Amazon començarà a provar el seu internet satelital a finals del 2022: no hi ha treva a la ‘guerra de les galàxies’ entre Musk i Bezos pels diners espacials

L’espai ha deixat de ser només un lloc per a la investigació científica i les fantasies interestel·lars dels més aventurers per convertir-se en un ric filó per explotar. Viatges comercials , estacions espacials particulars i serveis com l’ internet satelital han posat de manifest que el sector privat està decidit a prendre el cel per assalt, i dos contendents destaquen sobre els altres en aquesta particular ‘guerra de les galàxies’: Elon Musk i Jeff Bezos.

 

L’últim episodi d’aquesta contesa pels diners espacials entre els dos magnats tecnològics és el ‘Project Kuiper’ d’Amazon, amb el qual Bezos vol fer la competència al Starlink de SpaceX . Es tracta d’un projecte d’internet satelital del qual vam tenir notícies per primera vegada el 2019 , i que ara ha anunciat que començarà a provar els seus serveis a finals del 2022, quan posi en òrbita els dos primers satèl·lits, segons ha informat el gegant del comerç electrònic al vostre bloc .

En aquesta particular batalla de la guerra per l’espai comercial Bezos arriba una mica tard pel que fa a Musk. I és que el fundador de Tesla i SpaceX ja va llançar els seus primers satèl·lits per oferir accés a internet des del cel el 2019, per la qual cosa portarà més de tres anys d’avantatge al que vol ser el seu principal competidor en aquest mercat. De fet, en aquests moments Starlink ja tindria en òrbita al voltant de 1.800 satèl·lits, i per quan es llencin els dos primers de ‘Project Kuiper’ en podria tenir uns 3.000.

 

És més, Starlink fa uns quants mesos que ofereix el servei en fase beta i està a punt de sortir d’aquest estat, de manera que quan Amazon estigui preparada per oferir el seu internet satelital el seu competidor ja tindrà un servei amb diversos anys d’experiència .

Els de Bezos són molt conscients que no tindran l’avantatge de ser els primers en aquest mercat, per la qual cosa ja han desenvolupat una estratègia per fer front a Musk: oferir tarifes més econòmiques . Tot i que els costos de ‘Project Kuiper’ per als clients encara no es coneixen, Amazon assenyala al comunicat que el seu objectiu és “brindar un servei ràpid i fiable a un preu més assequible”.

 

I és que un dels principals handicaps que, fins ara, té el servei de Starlink són els seus elevats preus , almenys els que ha establert per a la fase beta del projecte. Així, fa uns mesos vam saber que el cost del maquinari –antena, cables i router– era de 499 euros, les despeses de l’enviament 60 euros i la quota mensual de 99 euros al mes.

 

S’han acabat les cerques per pàgines, Google aposta pel scroll infinit

No hi ha cap dubte que, malgrat la diversitat de cercadors que hi ha a Internet, Google és el més utilitzat per diferència. Això no es deu únicament a meres qüestions estètiques, sinó que té a veure amb els seus algorismes de cerca, els quals són millors que els daltres navegadors. Feia força temps que el cercador de Google no patia cap canvi, però això és una cosa que avui ha canviat. Google ha eliminat les pàgines de cerca per substituir-la per un scroll infinit.

 

Això vol dir que quan fem una cerca a Google i arribem fins al final no ens trobarem amb la clàssica numeració per pàgines d’abans en ordinadors ni amb la pestanya de ‘Veure més’ en dispositius mòbils. Al seu lloc els continguts aniran apareixent a mesura que continuem baixant. Per això l’scroll és infinit. Sembla que Google ha volgut convertir el seu cercador en una cosa semblant al que fan les xarxes socials més populars d’Internet, com ara Instagram o Twitter.

L’empresa ha anunciat que, de moment aquest canvi només afecta cerques en anglès en telèfons mòbils als Estats Units . Encara no se sap com pot afectar això els anunciants, per la qual cosa caldrà esperar fins que Google mostri més informació sobre això.

Des de Google afirmen que l’objectiu d’aquesta mesura és oferir que la navegació pel cercador sigui “més fluida i intuïtiva” . El que es pretén és que lusuari no hagi de navegar a través de les diferents pàgines, sinó navegar contínuament sense haver de prémer enlloc i que torni a carregar la pàgina de nou.

 

Caldrà esperar per veure quins canvis comporta aquesta mesura per a la publicitat. Si bé és cert que hi ha més llibertat per col·locar-la entre els diferents resultats, però el problema es troba en com funcionaran els algorismes amb aquest canvi . Col·locar contingut en base a uns algorismes en un feed infinit i personalitzat per a cada usuari pot generar un caos al cercador. Per això caldrà veure com s’adapta Google a aquest nou canvi. Recordem que de moment aquesta funcionalitat només està disponible als dispositius mòbils dels Estats Units, Google no ha donat informació sobre quan arribarà a altres països, entre els quals s’inclou Espanya, així que toca estar atents.

 

 

Frikinews

 

Spa ofereix exorcisme per a gossos

L’spa japonès D+ Kirishima es va convertir en el primer del món a oferir un Pla d’Exorcisme per a Mascotes. El ritual és dut a terme per un sacerdot sintoista, al venerat santuari Shingariyu.

 

«Els gossos de 7, 10 i 13 anys, tots han d’anar amb compte amb la seva salut, ja que és més fàcil en aquests anys que contreguin malalties de l’envelliment», afirma el lloc web de D+Kirishima.

Per ajudar a millorar la seva condició, l’spa ofereix un pla d’exorcisme realitzat per un autèntic sacerdot sintoista, que suposadament espanta els mals esperits que causen estralls a la salut de l’animal.

 

El Pla d’Exorcisme per a Gossos costa 31.000 ¥ (uns 293 dòlars), i inclou un ritual d’exorcisme de 30 minuts, una luxosa habitació per a dos propietaris i el seu gos, l’esmorzar i el sopar.

 

El sacerdot sintoista ajuda els gossos en els seus «mals anys de salut», i porta a terme una cerimònia de benedicció per alliberar el gos dels mals esperits, i pregar per la seva salut futura.

Un vídeo al compte d’Instagram de D+ Kirishima mostra un capellà vestit amb el tradicional vestit Shinto, agitant una vareta Onusa (un instrument de cerimonial tradicional Shinto), mentre que el propietari té l’animal als braços.

 

Quan el gos ha estat exorcitzat, l’spa japonès recomana passar un «temps tot sol» a la seva nova piscina privada, que atén exclusivament els canins. A continuació, el pichicho es reuneix amb els seus propietaris per a un relaxant menjar kaiseki acompanyada per xampany.

 

 

Nen es torna viral pel seu original nom

Un nen de 12 anys de la província indonèsia de Sumatra del Sud, va aparèixer recentment als titulars de les notícies internacionals a causa del seu estrany nom: ABCDEF GHIJK.

 

Sí, ho vas llegir correctament, algú realment va nomenar el seu fill amb les primeres 11 lletres de l’alfabet. L’estrany descobriment es va fer accidentalment quan el nen de 12 anys va participar en una campanya de vacunació organitzada per la policia local al districte de Muara Enim.

Quan el van veure a la llista de torns, els treballadors de la salut van pensar que el nom del nen era una broma, però els seus somriures es van convertir en total incredulitat quan van veure el mateix nom, ABCDEF GHIJK, en la seva identificació oficial. Les fotos dels documents del nen, i una etiqueta amb el seu nom brodada a la roba es van tornar virals aquesta setmana, després que un oficial de policia les compartís a les xarxes socials.

 

Segons l’agent, l’estudiant de secundària va dir que al principi se’n van riure, i fins i tot el van intimidar pel seu nom inusual, però amb el temps se n’havia sentit orgullós. Tot i així, en diuen Adef, ja que és més fàcil de recordar i pronunciar.

El pare del nen, Zulfahmi, va dir als periodistes que va tenir el nom preparat durant sis anys abans del naixement d’Adef, i va afegir que era un àvid fanàtic dels mots encreuats, i que sempre havia somiat convertir-se en escriptor. Pel que sembla, estimava tant l’alfabet que estava disposat a nomenar el seu segon fill ‘NOPQ RSTUV’ i el tercer ‘XYZ’.

 

L’esposa de Zulfahmi no deu haver estat d’acord amb la idea d’usar parts de l’alfabet anglès com a noms per als seus fills, per la qual cosa els següents dos fills de la parella finalment es van anomenar Ammar i Attur.

 

El nom complet del nen de 12 anys és ABCDEF GHIJK Zuzu. Aquesta darrera part es deriva dels noms dels seus pares: Zuhro i Zulfahmi.

Comparteix

Comparteix a Facebook
Comparteix a Twitter
Comparteix via Email

Rep les notícies al mail

Llegeix-la aquí

{"slides_column":"1","slides_scroll":"1","dots":"true","arrows":"false","autoplay":"true","autoplay_interval":"2000","loop":"true","rtl":"false","speed":"1000","center_mode":"true"}

Comentaris dels lectors

Deixa el teu comentari

El teu email no serà publicat. Els camps necessaris estan marcats amb *


Continua llegint

Ràdio Tortosa

La de tots

Current track
TITLE
ARTIST