FrikiGeek 30/11/2021

Escrit per el 30 de novembre de 2021

 

Com veure la lletra de les cançons a Spotify

Spotify acaba d’escoltar, per fi, una de les peticions històriques dels usuaris de la plataforma: mostrarà d’una vegada per totes la lletra de les cançons que s’estan escoltant.

La nova funció «Lletres», realment esperada, permetrà que els usuaris tant de la versió gratuïta com de la versió de pagament de Spotify puguin veure la lletra de cada cançó gràcies a l’associació de la plataforma amb el servei Musixmatch .

Això permet llançar la nova funcionalitat a 28 mercats , entre ells Espanya, on els usuaris ja poden veure la lletra de les cançons que escolten tant en en dispositius iOS i Android, com en ordinadors de sobretaula, consoles i televisors intel·ligents.

Com activar la funció «Lletres» a l’app de Spotify per a iOS i Android

El primer que heu de fer és tocar a la «Vista de reproducció actual» d’una cançó. Per això, mentre sents una cançó, llisca el dit cap amunt des de la part inferior de la pantalla.

En fer això, es mostrarà la lletra de la cançó mentre es reprodueix en temps real a Spotify. Si voleu compartir-la a les xarxes socials, només heu de prémer el botó de Compartir a la part inferior de la pantalla de la lletra de la cançó.

Com activar la funció de ‘Lletres’ a la versió d’escriptori de Spotify

Fes clic sobre la icona del micròfon a la barra de reproducció mentre estàs escoltant una cançó. Fent això ja veuràs les lletres de les cançons que es desplacen a temps real mentre es reprodueix el tema.

Com activar la funció de ‘Lletres’ a l’app de Spotify a televisors

Heu d’obrir la vista de la reproducció d’una cançó a l’app de Spotify a la televisió. Fet això, ves a la cantonada del botó dret fins al botó de la lletra i selecciona “activar lletra”. Apareixerà ara la lletra de la cançó a la pantalla.

 

Adéu a les falses ressenyes: Evita caure en estafes quan compris a internet amb aquesta web

Comprar per Internet s’ha convertit en la forma favorita de comerç d’un gran nombre de persones en l’actualitat. A causa de l’alça d’aquest sector, les compres en línia cada vegada són més segures, però això no evita que segueixin apareixent fraus a la xarxa. Algunes de les precaucions que hem de prendre és no guardar mai les nostres dades bancàries al navegador, com són el número de targeta crèdit i el seu CVV, o comprar només a pàgines web que sabem que són fiables.

Però com sabem que una pàgina és segura per comprar? Són molts els factors que es tenen en compte, però un dels més importants és les opinions que podem llegir a la pròpia web dels productes que venen. Aquestes opinions ens informen de si el producte va ser igual que a les fotos o com va ser l’enviament, acompanyades d’una valoració que pot ser de fins a cinc estrelles (a la majoria dels llocs web). Tot i això, hem de ser conscients que algunes d’aquestes valoracions són falses i han estat pagades per l’empresa per atraure més clients.

No és fàcil saber quines opinions són veritables i quines són falses, per això us proposem una extensió de Google Chrome que us podeu descarregar fàcilment seguint els passos del vídeo. Busca al teu navegador “Fakespot.com”. És una extensió oficial de Google, per la qual cosa si cliquem a “Add to Google Chrome” s’afegirà al nostre navegador.

Quan estigui instal·lada, només cal entrar a qualsevol pàgina web i seleccionar un producte per comprar-lo. A la part superior dreta del navegador apareixerà la icona de l’extensió. Has de prémer-hi i, a continuació, pressionar “Analitzar aquesta pàgina”. L’eina obrirà una pestanya nova en què t’oferirà una qualificació de la pàgina expressada al sistema nord-americà, és a dir amb lletres de la A a la F. Si apareix una F o qualsevol altra lletra expressada en vermell, el més segur és que hi hagi una gran quantitat de valoracions falses , però si ens apareix una A o una B en color blau, vol dir que és una web segura per comprar.

 

Instagram permet sacsejar el mòbil per informar d’un problema

La xarxa social Instagram ha afegit un parell de noves funcions de gran utilitat a la seva app mòbil, una de les quals és inusitadament intuïtiva en el seu maneig: només cal sacsejar el mòbil per indicar que hi ha algun problema en el funcionament de l’aplicació o de la plataforma.

El director d’Instagram, Adam Mosseri, ho ha anunciat a través del seu compte de Twitter, explicant el funcionament d’aquesta funció anomenada Rage Shake (literalment sacsejada amb ràbia) . Quan l’app està en funcionament i presenta alguna errada n’hi ha prou amb uns moviments curts i bruscos aplicats al terminal perquè els sensors giroscòpics habituals als smartphones activin l’aparició d’un missatge que pregunta a l’usuari «Hi ha alguna cosa que va malament?».

 

A partir d’aquí l’usuari pot explicar què no funciona adequadament a l’app d’Instagram perquè la xarxa social procedeixi a atendre el reporti de la decisió.

L’altra novetat recent presentada per Instagram té a veure amb els carrusels de fotografies, el seu format de publicació de múltiples imatges , en permetre esborrar fotografies de manera individual en lloc d’haver d’esborrar el carrusel al complet . És una de les peticions que els usuaris han reiterat des de fa temps i per fi es fa realitat.

Per posar-la en pràctica només cal obrir el carrusel a l’app i a través de la icona amb els tres punts horitzontals que apareix a la part superior dreta es desplega un menú on apareix l’opció Editar. A partir d’aquí cal seleccionar la imatge que es vulgui eliminar del carrusel i, després d’escollir-la, hi apareixerà una icona que permet esborrar-la.

Aquesta darrera opció d’esborrament selectiu d’imatges del carrusel de moment està disponible únicament per a usuaris del sistema operatiu iOS i des d’Instagram no han anunciat una data de la seva incorporació a l’app d’Android.

 

 

 

El primer control remot per a gossos

Els propietaris de gossos solen sentir-se culpables per deixar les seves mascotes soles a casa massa temps. Però aviat tindran almenys el consol d’assegurar-se que els seus amiguets no estaran avorrits. Estaran massa ocupats canviant els canals de la televisió, i gaudint dels seus programes favorits, gràcies al primer comandament a distància per a gossos del món.

La marca d’aliments per a mascotes Wagg, del Regne Unit, va enquestar un gran nombre de propietaris de mascotes, i es va trobar que el 91% dels participants van dir que els amics canins miraven regularment la TV amb ells.

Inspirats per aquesta interessant troballa, l’empresa es va associar amb Ilyena Hirskyj-Douglas, una experta en disseny d’interacció informàtica per a animals, de la Universitat de Central Lancashire, per crear el primer comandament a distància del món per a gossos. Junts van crear un prototip per a l’enginyós dispositiu, que es troba actualment en període de prova i anàlisi.

El control remot de grans dimensions està fet amb un resistent plàstic a prova d’aigua, per la qual cosa els gossets poden mastegar-lo com qualsevol altra joguina, però sense causar-li cap mal. Té tres botons grans, amb forma de pinyol, pota i la bola, que els gossos poden pressionar per encendre o apagar el televisor, canviar de canal, i fins i tot «pausar» un programa per veure’l més endavant, en cas que necessitin una migdiada curta. Els botons grinyolen quan es premen i el dispositiu també compta amb un forat a través del qual es lliga una corda, perquè els gossos poden portar-lo a tot arreu de la casa.

 

Un cotxe estacionat al mateix lloc per 47 anys es converteix en monument

Un automòbil que ha estat estacionat al mateix lloc en un carrer durant 47 anys s’ha convertit en atracció turística i punt de referència local a Itàlia.

El 1974, Angelo Fregolent, ara de 94 anys, va estacionar el seu cotxe davant del quiosc on treballava amb la seva dona a la ciutat de Conegliano, i mai el va tornar a moure. Quan la parella es va retirar, van deixar el cotxe i des de llavors s’ha convertit en una atracció per als turistes i residents de la ciutat que vénen a fer-se selfies amb ell per publicar a les xarxes socials. El vehicle fins i tot s’ha guanyat un marcador a Google Maps.

Però després de gairebé cinc dècades, els funcionaris de la ciutat van decidir moure el vehicle perquè estava bloquejant el flux de trànsit i els vianants. El 20 d’octubre, l’automòbil va ser portat al saló de l’automòbil Auto e Moto d’Epoca a Pàdua, per un curt període de temps, per exhibir-se juntament amb altres cotxes clàssics.

Posteriorment, l’automòbil serà restaurat i col·locat al jardí de l’Escola Enològica Cerletti, que es troba davant de la casa de Fregolent, on continuarà sent una fita local, i la parella podrà veure’l des de la finestra.

Els residents locals van dir que l’automòbil havia esdevingut un element icònic de la ciutat.

Comparteix

Comparteix a Facebook
Comparteix a Twitter
Comparteix via Email

Rep les notícies al mail

Llegeix-la aquí

{"slides_column":"1","slides_scroll":"1","dots":"true","arrows":"false","autoplay":"true","autoplay_interval":"2000","loop":"true","rtl":"false","speed":"1000","center_mode":"true"}

 

Com veure la lletra de les cançons a Spotify

Spotify acaba d’escoltar, per fi, una de les peticions històriques dels usuaris de la plataforma: mostrarà d’una vegada per totes la lletra de les cançons que s’estan escoltant.

La nova funció «Lletres», realment esperada, permetrà que els usuaris tant de la versió gratuïta com de la versió de pagament de Spotify puguin veure la lletra de cada cançó gràcies a l’associació de la plataforma amb el servei Musixmatch .

Això permet llançar la nova funcionalitat a 28 mercats , entre ells Espanya, on els usuaris ja poden veure la lletra de les cançons que escolten tant en en dispositius iOS i Android, com en ordinadors de sobretaula, consoles i televisors intel·ligents.

Com activar la funció «Lletres» a l’app de Spotify per a iOS i Android

El primer que heu de fer és tocar a la «Vista de reproducció actual» d’una cançó. Per això, mentre sents una cançó, llisca el dit cap amunt des de la part inferior de la pantalla.

En fer això, es mostrarà la lletra de la cançó mentre es reprodueix en temps real a Spotify. Si voleu compartir-la a les xarxes socials, només heu de prémer el botó de Compartir a la part inferior de la pantalla de la lletra de la cançó.

Com activar la funció de ‘Lletres’ a la versió d’escriptori de Spotify

Fes clic sobre la icona del micròfon a la barra de reproducció mentre estàs escoltant una cançó. Fent això ja veuràs les lletres de les cançons que es desplacen a temps real mentre es reprodueix el tema.

Com activar la funció de ‘Lletres’ a l’app de Spotify a televisors

Heu d’obrir la vista de la reproducció d’una cançó a l’app de Spotify a la televisió. Fet això, ves a la cantonada del botó dret fins al botó de la lletra i selecciona “activar lletra”. Apareixerà ara la lletra de la cançó a la pantalla.

 

Adéu a les falses ressenyes: Evita caure en estafes quan compris a internet amb aquesta web

Comprar per Internet s’ha convertit en la forma favorita de comerç d’un gran nombre de persones en l’actualitat. A causa de l’alça d’aquest sector, les compres en línia cada vegada són més segures, però això no evita que segueixin apareixent fraus a la xarxa. Algunes de les precaucions que hem de prendre és no guardar mai les nostres dades bancàries al navegador, com són el número de targeta crèdit i el seu CVV, o comprar només a pàgines web que sabem que són fiables.

Però com sabem que una pàgina és segura per comprar? Són molts els factors que es tenen en compte, però un dels més importants és les opinions que podem llegir a la pròpia web dels productes que venen. Aquestes opinions ens informen de si el producte va ser igual que a les fotos o com va ser l’enviament, acompanyades d’una valoració que pot ser de fins a cinc estrelles (a la majoria dels llocs web). Tot i això, hem de ser conscients que algunes d’aquestes valoracions són falses i han estat pagades per l’empresa per atraure més clients.

No és fàcil saber quines opinions són veritables i quines són falses, per això us proposem una extensió de Google Chrome que us podeu descarregar fàcilment seguint els passos del vídeo. Busca al teu navegador “Fakespot.com”. És una extensió oficial de Google, per la qual cosa si cliquem a “Add to Google Chrome” s’afegirà al nostre navegador.

Quan estigui instal·lada, només cal entrar a qualsevol pàgina web i seleccionar un producte per comprar-lo. A la part superior dreta del navegador apareixerà la icona de l’extensió. Has de prémer-hi i, a continuació, pressionar “Analitzar aquesta pàgina”. L’eina obrirà una pestanya nova en què t’oferirà una qualificació de la pàgina expressada al sistema nord-americà, és a dir amb lletres de la A a la F. Si apareix una F o qualsevol altra lletra expressada en vermell, el més segur és que hi hagi una gran quantitat de valoracions falses , però si ens apareix una A o una B en color blau, vol dir que és una web segura per comprar.

 

Instagram permet sacsejar el mòbil per informar d’un problema

La xarxa social Instagram ha afegit un parell de noves funcions de gran utilitat a la seva app mòbil, una de les quals és inusitadament intuïtiva en el seu maneig: només cal sacsejar el mòbil per indicar que hi ha algun problema en el funcionament de l’aplicació o de la plataforma.

El director d’Instagram, Adam Mosseri, ho ha anunciat a través del seu compte de Twitter, explicant el funcionament d’aquesta funció anomenada Rage Shake (literalment sacsejada amb ràbia) . Quan l’app està en funcionament i presenta alguna errada n’hi ha prou amb uns moviments curts i bruscos aplicats al terminal perquè els sensors giroscòpics habituals als smartphones activin l’aparició d’un missatge que pregunta a l’usuari «Hi ha alguna cosa que va malament?».

 

A partir d’aquí l’usuari pot explicar què no funciona adequadament a l’app d’Instagram perquè la xarxa social procedeixi a atendre el reporti de la decisió.

L’altra novetat recent presentada per Instagram té a veure amb els carrusels de fotografies, el seu format de publicació de múltiples imatges , en permetre esborrar fotografies de manera individual en lloc d’haver d’esborrar el carrusel al complet . És una de les peticions que els usuaris han reiterat des de fa temps i per fi es fa realitat.

Per posar-la en pràctica només cal obrir el carrusel a l’app i a través de la icona amb els tres punts horitzontals que apareix a la part superior dreta es desplega un menú on apareix l’opció Editar. A partir d’aquí cal seleccionar la imatge que es vulgui eliminar del carrusel i, després d’escollir-la, hi apareixerà una icona que permet esborrar-la.

Aquesta darrera opció d’esborrament selectiu d’imatges del carrusel de moment està disponible únicament per a usuaris del sistema operatiu iOS i des d’Instagram no han anunciat una data de la seva incorporació a l’app d’Android.

 

 

 

El primer control remot per a gossos

Els propietaris de gossos solen sentir-se culpables per deixar les seves mascotes soles a casa massa temps. Però aviat tindran almenys el consol d’assegurar-se que els seus amiguets no estaran avorrits. Estaran massa ocupats canviant els canals de la televisió, i gaudint dels seus programes favorits, gràcies al primer comandament a distància per a gossos del món.

La marca d’aliments per a mascotes Wagg, del Regne Unit, va enquestar un gran nombre de propietaris de mascotes, i es va trobar que el 91% dels participants van dir que els amics canins miraven regularment la TV amb ells.

Inspirats per aquesta interessant troballa, l’empresa es va associar amb Ilyena Hirskyj-Douglas, una experta en disseny d’interacció informàtica per a animals, de la Universitat de Central Lancashire, per crear el primer comandament a distància del món per a gossos. Junts van crear un prototip per a l’enginyós dispositiu, que es troba actualment en període de prova i anàlisi.

El control remot de grans dimensions està fet amb un resistent plàstic a prova d’aigua, per la qual cosa els gossets poden mastegar-lo com qualsevol altra joguina, però sense causar-li cap mal. Té tres botons grans, amb forma de pinyol, pota i la bola, que els gossos poden pressionar per encendre o apagar el televisor, canviar de canal, i fins i tot «pausar» un programa per veure’l més endavant, en cas que necessitin una migdiada curta. Els botons grinyolen quan es premen i el dispositiu també compta amb un forat a través del qual es lliga una corda, perquè els gossos poden portar-lo a tot arreu de la casa.

 

Un cotxe estacionat al mateix lloc per 47 anys es converteix en monument

Un automòbil que ha estat estacionat al mateix lloc en un carrer durant 47 anys s’ha convertit en atracció turística i punt de referència local a Itàlia.

El 1974, Angelo Fregolent, ara de 94 anys, va estacionar el seu cotxe davant del quiosc on treballava amb la seva dona a la ciutat de Conegliano, i mai el va tornar a moure. Quan la parella es va retirar, van deixar el cotxe i des de llavors s’ha convertit en una atracció per als turistes i residents de la ciutat que vénen a fer-se selfies amb ell per publicar a les xarxes socials. El vehicle fins i tot s’ha guanyat un marcador a Google Maps.

Però després de gairebé cinc dècades, els funcionaris de la ciutat van decidir moure el vehicle perquè estava bloquejant el flux de trànsit i els vianants. El 20 d’octubre, l’automòbil va ser portat al saló de l’automòbil Auto e Moto d’Epoca a Pàdua, per un curt període de temps, per exhibir-se juntament amb altres cotxes clàssics.

Posteriorment, l’automòbil serà restaurat i col·locat al jardí de l’Escola Enològica Cerletti, que es troba davant de la casa de Fregolent, on continuarà sent una fita local, i la parella podrà veure’l des de la finestra.

Els residents locals van dir que l’automòbil havia esdevingut un element icònic de la ciutat.

Comparteix

Comparteix a Facebook
Comparteix a Twitter
Comparteix via Email

Rep les notícies al mail

Llegeix-la aquí

{"slides_column":"1","slides_scroll":"1","dots":"true","arrows":"false","autoplay":"true","autoplay_interval":"2000","loop":"true","rtl":"false","speed":"1000","center_mode":"true"}

Comentaris dels lectors

Deixa el teu comentari

El teu email no serà publicat. Els camps necessaris estan marcats amb *


Continua llegint

Ràdio Tortosa

La de tots

Current track
TITLE
ARTIST